Canton Movie CD 101

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canton Movie CD 101 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

marton90 26-11-2007
Geschreven voor: Canton Movie CD 101

Sinds een week in bezit van CD101, samen met de CD100 als front speakers op een Onkyo 505. Verbazend volwassen geluid!! Ik heb er lang over gedaan voor ik m'n topset van Cybernet CR110 en Magnat MSP300 wilde vervangen, maar het zijn bakbeesten en dus moest er wat kleiners/fraaiers komen. Bij TV doen de meeste kleintjes het wel aardig, maar voor muziek vallen ze meestal door de mand. De Canton CD101 set geeft een erg verzorgd geluid voor zo'n skinny dingen. Het hoog is goed gedoseerd en hele midden/laag is OK (m.u.v. het echte laag). Hij zet instrumenten goed neer. Omdat we veel naar muziek luisteren, heb ik als fronts gekozen voor de CD 100, deze maken gebruik van dezelfde aluminium drivers en hebben meer te vertellen op het lage middengebied.

Phunk 30-09-2007
Geschreven voor: Canton Movie CD 101

Na het juist instellen van mijn reciever klinkt deze set echt wel heel erg goed. Wat betreft prijs kwaliteit verhouding denk ik niet dat het beter wordt.

Let op dat je de subwoofer geen hoofdrol laat spelen. Anders krijg je een zompig basgeluid. Maar dat is ook weer een kwestie van smaak en afstelling.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden!

I-Know 09-04-2007
Geschreven voor: Canton Movie CD 101

Wat een ervaring zeg!, ongelooflijk had al jaren Sony Pascal Speakers staan, maar was toe aan iets nieuws voor niet teveel geld.
Vereiste was dat het klein moest zijn en met muurbeugels kon bevestigen!
Had al de JBL SCS 200.6 thuis gehad, maar was niet wat ik zocht snerpend hoog, en bonkend laag geluid.
Na veel lezen, luisteren, kwam ik bij puur toeval deze tegen in Rotterdam ik dacht eerst dat ik in de maling werd genomen maar het was één feit dat deze Canton CD 101 gewoon goed opvielen door hun goede geluid. Nu zegt dat niet veel in zo’n grote zaak maar mocht gratis een set uittesten dus ook waarom niet.
Toen ik de doos open maakte viel mij al gelijk het volgende op!

Goed ingepakt
Goede beschrijving
Muurbeugels!
Speakers voelen zeer degelijk aan!
Het aansluiten was eenvoudig, het muziek geluid was zeer goed beduidend beter dan de Sony Pascal van 7 jaar oud!

Mooie hoge spankelende tonen
Goed midden gebied ( dat hadden de pascals totaal niet )
Laag en zeer strakke bas.

Bij een film is het heerlijk genieten het hoeft niet zo hard te staan allemaal het klink prima met een normale geluidsvolume.

Voor deze prijs is het echt een topset en nog eens 5 jaar garantie.

Rob1224 06-01-2007
Geschreven voor: Canton Movie CD 101

Dit is een prima setje voor iemand die van kwaliteit en styl houdt. Ik heb hem
aangesloten op mijn harman kardon avr 235. Zorg wel dat je niet bezuinigd op de
kabels. Het geluid klinkt voller en duidelijk hoorbaar beter dan van de JBL
200.5 Voor films klinkt dit setje echt geweldig, voor muziek, kan het denk ik
nog wel ietsje beter. Het vermogen is trouwens ruim voldoende voor een normale
woonkamer. Tevens ziet er ook allemaal zeer degelijk uit.